De interne Servicedesk van GGD GHOR Nederland maakt sinds enige tijd gebruik van Checks voor haar personeelsplanning. De Servicedesk ondersteunt de GGD’s en is het servicecentrum en de vraagbaak voor de landelijke GGD collega’s op het gebied van ICT en software.
Van handmatige planning naar Checks
De Servicedesk is 7 dagen per week open, 16 uur per dag. Een vrij complexe planning voor een groeiend team, waaronder ook veel part-timers uit de zorg. Eerder werd de planning handmatig gedaan maar dat verliep niet altijd goed en was vooral tijdrovend. Zodoende kwamen ze bij Checks terecht.
Automatisch plannen met Checks
Met de automatische verdeler van Checks worden de diensten en taken voor de interne medewerkers ingepland. Hiermee wordt snel een automatisch rooster gemaakt op basis van diverse voorwaarden zoals de beschikbaarheid en competenties van de mensen.
De medewerkers hebben inzicht in het eigen rooster en kunnen ook intekenen op openstaande diensten via de webtool MyChecks. Ook verlofaanvragen worden via MyChecks makkelijk ingestuurd en geaccordeerd. Via de rapportagetool ChecksCounts worden de urenkaarten gemaakt en gedeeld met de mensen die bij de Servicedesk werken.