Personeelsplanning voor Klant Contact Centra
Klantcontact speelt een belangrijke rol binnen de organisatie. De personeelsplanning voor uw klant contact centrum of servicedesk is dan ook van groot belang. Zijn de juiste mensen ingepland op de juiste diensten en taken? Voor een optimale personeelsplanning is het van belang goed overzicht te hebben op mensen, bezetting en uren.
Checks, softwarepakket voor personeelsplanning en urenregistratie, zorgt voor goed overzicht, bespaart tijd en voorkomt fouten bij de planning bij klant contact centra.
Efficiënter plannen met personeelsplanning software
Wilt u goed vooruit kunnen plannen? Overzicht en inzicht in uren, diensten, taken, calls en locaties van uw mensen? Makkelijk communiceren over wijzigingen in de planning met de call center of servicedesk medewerkers? Met softwarepakket Checks verloopt de personeelsplanning vlekkeloos. Het is een innovatief en flexibel pakket voor het plannen van personeel in klant contact centra (KCC) en andere branches.
Softwarepakket Checks
Met Checks kunt u de roosters handmatig of automatisch maken. U kunt ook de benodigde bezetting in Checks plaatsen (of importeren) om hier vervolgens de callcenter medewerkers op in te plannen.
Medewerkers worden dan automatisch ingedeeld op de benodigde bezetting afhankelijk van verschillende parameters zoals competenties en beschikbaarheid.
Checks heeft ook een forecast module waarin de verwachte calls kunnen worden verwerkt. Deze verwachting wordt omgezet naar de benodigde bezetting.
De communicatie met de medewerkers verloopt vlot en makkelijk door het personeelsrooster online te delen. Zij kunnen het rooster online bekijken via MyChecks en de ChecksApp. Medewerkers kunnen daarnaast onder andere beschikbaarheid doorgeven, verlof aanvragen of ruilen met een collega. Ook is het mogelijk dat medewerkers zich via de website en smartphone app intekenen op openstaande diensten.
Het bijhouden van de uren verloopt ook via Checks en geeft het management goed inzicht daarin. ChecksCounts wordt daarbij ingezet om allerlei rapporten te maken.
Tot slot maakt Checks het u gemakkelijk met de koppelingen met uw administratie- en salarisverwerkingssystemen. U voorkomt overtyp fouten door de geautomatiseerde koppeling en bespaart tijd.
Ervaring met Klant Contact Centra
Verschillende klant contact centra in Nederland werken met Checks voor hun personeelsplanning. Checks is ontwikkeld door Integral, specialist in planningssoftware. We kennen uw branche en weten wat er speelt. Hierdoor kunnen we goed inspelen op uw vragen en wensen. Onder andere Servicedesk GGD/GHOR Nederland, Klant Contact Center Gemeente Haarlem en het contact center van Unica maken gebruik van Checks.
Wat biedt Checks uw organisatie?
- Flexibel en overzichtelijk planbord
- Goed zicht op bezetting en uren
- Automatisch roosteren
- Forecast module
- Online rooster voor medewerkers via ChecksApp en MyChecks
- Urenregistratie
- Koppelingen met systemen als ERP, personeelsinformatie, salarisadministratie of tijdsregistratie
- Managementrapportages
- Checks kan planning maken op basis van en/of rekening houdend met:
- Beschikbaarheid
- Werkvraag, oftewel gewenste bezetting
- Competenties medewerkers
- Loonkosten en arbeidscontracten
- Eisen en wensen medewerkers
- Reisafstanden
- Arbeidstijdenwet en CAO