Retail

Personeelsplanning retail

Heeft u ook de behoefte om het gehele proces rond prognosticeren van omzetten, plannen van uren, bewaken van loonkosten, roosteren van medewerkers en registreren van gewerkte uren te combineren in een Workforce Management tool? Hiermee kunnen uw winkels, in een gestuurde procesflow snel en eenvoudig een optimale bezetting neerzetten. Integral biedt met softwarepakket Checks een flexibele, modulaire, WFM tool die het gehele proces van plannen, registreren en bijsturen voor de retail omvat.

Personeelsplanning retail tool

Van omzet inschatting naar de meest efficiënte en kostenbewuste inzet van medewerkers met roosters waar medewerkers blij van worden. Dat is wat er vanuit Integral in samenwerking met ATPS en Jurjen de Vries retailmanagement & efficiency is neergezet. Een unieke samenwerking die geleid heeft tot een waardevolle WFM tool voor de retail.

Vanuit de realtime normeringsdata ontstaat op basis van verwachte omzetten per afdeling een werkvraag in tijd en op competentieniveau. Deze werkvraag wordt bij het roosteren automatisch gekoppeld aan de beschikbaarheid en de aanwezige competenties van de medewerkers. Dagelijks wordt, op basis van de werkelijke omzet en de werkelijke ureninzet, opnieuw bepaald wat de inzet de komende dagen moet zijn waardoor het winkelmanagement eenvoudig kan bijsturen.

Voordelen software voor personeelsplanning in de retail

Het winkelmanagement is in korte tijd klaar met plannen en de subadministraties met werkafspraken, vrije dagen, beschikbaarheidveranderingen, schoolroosters enzovoorts. Ook worden er minder fouten gemaakt vanwege de koppeling met de (salaris)administratie en het direct signaleren van onder- of overbezetting vanuit Checks. Bovendien krijgt de manager of planner direct suggesties ter vervanging bij afwezigheid van een medewerker. Checks bespaart u kostbare tijd. Natuurlijk biedt het pakket u volledig overzicht en inzicht op de planning en personeelsuren- en kosten.

Medewerkers beter betrokken bij planning

De retail medewerkers worden met Checks goed betrokken bij de planning: de roosters kunnen ruim op tijd worden opgesteld en gecommuniceerd via de webomgeving in MyChecks en de ChecksApp. Uiteraard voldoet het personeelsrooster aan alle afspraken uit de CAO en de arbeidstijdenwet. De medewerkers kunnen zelf online hun beschikbaarheid aanpassen, vakantie aanvragen en hun rooster inzien en zijn dus altijd op de hoogte van hun actuele rooster. Ook de diensten van collega’s kunnen zij inzien en desgewenst diensten ruilen of intekenen op openstaande diensten.

De klant profiteert natuurlijk ook

De klant profiteert tot slot ook van de personeelsplanning tool voor de retail: minder rijen aan de kassa, op tijd gevulde schappen en medewerkers die op de juiste tijd en plaats service kunnen verlenen.

Wat biedt Checks uw organisatie?

  • Overzichtelijk en flexibel plannen
  • Tijdsbesparing
  • Prognose van omzettten
  • Bewaken loonkosten
  • Direct zicht op overbezetting en onderbezetting
  • Check op beschikbaarheden en competenties
  • CAO en Arbeidswetcontrole
  • Urenadministratie
  • Rooster online en via App voor personeel
  • Pushberichten mogelijk
  • Managementrapportages

Ervaren partner in personeelsplanning

Checks is ontwikkeld door Integral, specialist in planningssoftware. Checks wordt al jaren naar tevredenheid ingezet binnen organisaties in uiteenlopende branches waaronder de retail.

Personeelsplanning in de retail optimaliseren?

Wanneer u overweegt om software voor personeelsplanning te gaan gebruiken, adviseren wij om eerst vrijblijvend een demo aan te vragen. Heeft u nog aanvullende vragen of wilt u eerst de Checks brochure ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op via contact@checks.nl of vraag deze direct aan. Wij denken graag met u mee!

Checks is personeelsplanning voor de toekomst

Intelligente software voor personeelsplanning en urenregistratie

Zeer flexibel in te richten planbord

Menu