Bij veel organisaties worden medewerkers ingepland: bij het werken in ploegen of diensten, inplannen op projecten, bezetten van machines en werkplekken of toewijzen van taken. Het optimaal inzetten van goed gekwalificeerde en gemotiveerde medewerkers maakt nét dat belangrijke verschil. Allerlei factoren spelen een rol bij een goede personeelsplanning:
- Kwalificaties, opleiding en competenties
- Eerlijke verdeling van diensten
- Beschikbaarheid
- Afwezigheden zoals vakantie of ziekte
- Wet- en regelgeving: arbeidstijdenwet
- Afspraken tussen werknemers en werkgevers zoals CAO
- Wensen en eisen van medewerkers
- Beleid van management
- Vereiste bezetting op werkplekken of projecten
- Voorwaarden zoals de aanwezigheid van BHV’ers of EHBO’ers
- Verschillende arbeidscontracten
- Loonkosten en toeslagen
- Keuze tussen eigen of externe medewerkers
- Beschikbare capaciteiten en resources voor uit te voeren taken
Wilt u meer weten over deze factoren en hoe Integral deze toegepast heeft in softwarepakket Checks? Neem dan nu contact met ons op of bekijk de impressievideo’s van onze software.