Planning in de uitzendbranche – BKV over Checks

Deel dit artikel

Vandaag spreken we met Vanina van Lent, Senior Consultant Healthcare/poolmanager en Mike Dekkers, senior Consultant Healthcare bij BKV. BKV is een werving & selectiebureau gericht op de gezondheidszorg. Vanina en Mike werken beiden met de personeelsplanning software Checks en we vragen hun vandaag naar hun ervaring met deze software.

Waarom overgestapt naar personeelsplanning software?

‘Voordat we Checks gingen gebruiken planden we handmatig in Excel. Dit is niet efficiënt en daarom hebben we een aantal partijen, die personeelsplanning leveren, gevraagd langs te komen. Na verschillende demo’s hebben we gekozen voor Checks. BKV is in april 2020 aan de implementatie van Checks begonnen. We zijn erg blij dat we nu plannen met Checks, want Checks maakt ons werk een stuk makkelijker!’

Hoe ging de implementatie van de software?

‘De implementatie is door Marijke (consultant bij Checks) heel intensief begeleid. Ze heeft Checks volledig voor ons ingericht en dat is fijn. Als we een nieuwe poule hebben om te gaan plannen in Checks dan vragen we Marijke weer om te helpen om dit in te richten. Als het eenmaal goed staat kunnen we daar vervolgens prima zelf mee werken.’

Hoe ziet het planproces van BKV eruit?

‘We plannen met Checks voor verschillende eenheden. Dit zijn bijvoorbeeld diensten voor de huisartsenpost, losse diensten voor de SEH, 24/7 hoorservice en voor de GGD GHOR voor de planning van de studenten tijdens de corona pandemie.’

‘Voor de hoorservice worden, op basis van de beschikbaarheid, de diensten automatisch ingepland door Checks. Daarna passen we nog wel handmatig hier en daar wat aan zodat iedereen voldoende diensten heeft.’

‘De planning voor de huisartsenpost doen we op jaarbasis, maar er verandert dagelijks iets in de planning, dus het is niet zo dat je daar maar één keer per jaar mee bezig bent.’

Vanina geeft aan dat ze momenteel ongeveer 80 medewerkers plant, maar dat worden er meer omdat ze ook de SEH artsen erbij gaan doen in de toekomst. Mike plant ongeveer 15 tot 20 mensen.

Wat zijn de voordelen van plannen met Checks?

‘Het is tijdbesparend. We waren voorheen een middag kwijt aan het handmatig inplannen van kandidaten. Nu zijn we met 30 minuten klaar!’

‘We gebruiken zowel de webversie als de App van Checks. Het voordeel is dat als je iets verandert in de planning dat je dit direct realtime terugziet in de App of online in MyChecks. Dat is echt super handig, want op deze manier heeft iedereen altijd de meest recente versie van het rooster!”

‘Wat ook heel handig werkt is het diensten ruilen en weggeven. Dat werkt echt prima!’
‘Checks is overzichtelijk en je kunt er makkelijk urenlijsten uithalen. Er zijn niet veel issues waar ik mee vastloop.’

Hoe is het contact met het support team achter Checks?

‘Er wordt altijd snel gereageerd en er worden adviezen gegeven hoe je het volgende keer beter kunt doen. Het team achter Checks, en dat is ons geval vaak Marijke, is echt heel behulpzaam.’

Toekomstplannen?

‘We willen in de toekomst Checks ook gaan gebruiken voor de medisch specialisten (bijvoorbeeld kinderartsen en internisten) voor losse diensten. Zodat we deze mensen snel kunnen bereiken via de Checks App met losse diensten.’

Checks aanraden aan andere organisatie?

Vanina van Lent – BKV

Mike Dekkers – BKV

‘Ik zou Checks zeker aanraden aan andere bedrijven, sterker nog ik heb dit eerder al gedaan bij de GGD. De GGD is een klant geworden en die zijn ook heel tevreden over Checks!’

 

Menu