Eind vorig jaar koos het Zuiderzeemuseum voor Checks voor het maken van de planning voor zowel medewerkers, flexkrachten als vrijwilligers. Eerder maakte het museum in Enkhuizen nog gebruik van Excel voor het maken van de personeelsplanning.
De aanleiding voor de overstap was om efficiënter en prettiger de mensen in te kunnen plannen op de diensten, tijden, werkplekken en taken. Ook was Excel arbeidsintensief en foutgevoeliger bij het maken van de planning.
Verschillende roosters
Met Checks worden er dagroosters, seizoensroosters en jaarplanningen gemaakt voor het Zuiderzeemuseum. Daarbij is ook het goed bijhouden van de uren van belang, net als een koppeling met AFAS Software voor HR gerelateerde zaken als verlof. Het binnenmuseum is het hele jaar geopend, maar de focus ligt op de drukte tussen maart en november wanneer het buiten- en binnenmuseum open zijn.
Ook de competenties kunnen mee genomen worden bij het indelen van de mensen op verschillende taken. Verder worden MyChecks en de ChecksApp gebruikt voor de interactie met de medewerkers op het gebied van roosters, beschikbaarheid en openstaande diensten.
Enkhuizer musea
In Enkhuizen ligt niet alleen het Zuiderzeemuseum maar ook Sprookjeswonderland. Als trouwe gebruiker van Checks adviseerde Sprookjeswonderland het Zuiderzeemuseum vorig jaar om eens met Integral over Checks te gaan praten.
Over Zuiderzeemuseum
Het Zuiderzeemuseum richt zich op de geschiedenis, actualiteit en toekomst van het IJsselmeergebied. De thema’s water, ambachten en gemeenschappen staan hierbij centraal.