Personeelsplanning afvalbranche
Het plannen van personeel in de afvalbranche is zo simpel nog niet. Het inroosteren van mensen gaat vrijwel altijd gepaard met het plannen van materieel, voertuigen en routes binnen een specifiek tijdsbestek. Kortom, een flinke klus om de planning goed op de rit te krijgen en te houden.
Checks is heel flexibel, je kunt op allerlei manieren plannen en overzichten maken. Ons reservemateriaal staat ook in Checks, waardoor de beheerder heel makkelijk kan checken of er een reservewagen beschikbaar is als er een wagen uitvalt.
Jos Smook, werkvoorbereider bij Twente Milieu en Philip Bekkers, Manager Informatie & Automatisering bij Twente Milieu (lees hier het hele interview)
Voordelen personeelsplanning
Met een goede personeelsplanning zorgt u voor een zo optimaal mogelijke planning van mensen, materieel en uren. Uw planner bespaart tijd en kan makkelijker vooruit plannen met een goed softwarepakket voor personeelsplanning. U plant de juiste personen in op de juiste diensten en bespaart daarmee ook kosten.
Checks software voor personeelsplanning afvalbranche
Softwarepakket Checks biedt overzicht voor onze opdrachtgevers in de afval- en recyclingindustrie. Met dit veelzijdige planpakket kunnen afvalbeheerders vlotter en slimmer medewerkers, voertuigen en routes inplannen. Hierbij wordt rekening gehouden met bezettingseisen per dag en competenties van de mensen.
Met Checks kunt u desgewenst kortere taken tot diensten combineren. De data van mensen, materieel, locaties, taken, activiteiten en competenties wordt automatisch in Checks ingelezen. Vervolgens komt in Checks de planning van de werkorders tot stand. In Checks worden de werkorders gecombineerd tot diensten en op deze diensten worden mensen en materieel ingepland. De gewerkte tijden van het personeel worden na afloop van de diensten in Checks verwerkt en teruggekoppeld aan uw systemen ten behoeve van de administratie en salarisverwerking.
Ervaring in de afvalbranche
In 2013 koos Twente Milieu al voor Checks van Integral vanwege de flexibiliteit van het planbord en de mogelijkheid om competenties op te nemen in de roostertool. Tegenwoordig plant Twente Milieu niet alleen makkelijk mensen, voertuigen en diensten in via Checks maar bijvoorbeeld ook opleidingen.
Lees hier meer over de ervaring van Twente Milieu met Checks. Ook maken onder andere RAD, Reinis, Blink en PreZero gebruik van Checks voor hun planning.
Koppelingen
Checks kan makkelijk gekoppeld worden aan relevante andere systemen, zoals:
- Ximmio Waste Platform – bekijk hier het gezamenlijke leaflet
- AfvalRIS van AMCS
- GroenVision van InfoGroen
- Koppelingen met bijvoorbeeld AFAS Software, Exact en Raet voor de administratie en salarisverwerking
Wat biedt Checks uw organisatie?
- Plannen van mensen, voertuigen en routes
- Flexibel planbord
- Plannen op basis van competenties
- Korte taken tot diensten combineren
- Scherp in beeld of u onder- of overbezetting heeft
- Urenregistratie
- Koppelingen
- Managementrapportages
- Checks houdt rekening met uiteenlopende eisen:
- Beschikbaarheid
- Competenties
- Loonkosten en arbeidscontracten
- Eisen en wensen medewerkers
- Reisafstanden
- Arbeidstijdenwet en CAO
Klanten aan het woord
“‘Het is gebruiksvriendelijk door ‘sleur en pleur’ (drag and drop in Checks). We kunnen makkelijk zien in het planscherm of in de rapportages wat er veranderd moet worden. Naast het Checks planbord gebruiken we de ChecksApp en MyChecks, zodat medewerkers het rooster kunnen bekijken en verlofaanvragen kunnen doen en inzien.”
“Checks is heel flexibel, je kunt op allerlei manieren overzichten maken. We plannen nu met 1 grote bak met medewerkers en materiaal voor alle vestigingen, maar kunnen ook een aparte planning per vestiging maken. Ons reservemateriaal staat ook in Checks, waardoor we makkelijk kunnen checken of een reservewagen beschikbaar is als er een wagen uitvalt.”
Selectie klanten afval branche





