Personeelsplanning voor de brandweer
Het inroosteren van mensen bij de brandweer is een complexe klus. Er moet rekening worden gehouden met veel zaken, zoals 24-uursdiensten, planning van hoofd- en neventaken, competenties, Arbeidstijdenbesluit en verlofaanvragen van de medewerkers.
Voordelen personeelsplanning
Een gedegen personeelsplanning bespaart u tijd en geld en geeft een beter inzicht in uw bezetting. Bovendien draagt het bij aan de tevredenheid van uw mensen. Zo kunt u via internet en een app snel en eenvoudig communiceren met uw team. Ook voorkomt u fouten in uw administratie en de verwerking van salarissen wanneer u gegevens maar eenmalig hoeft in te voeren en deze automatisch worden verwerkt via een koppeling.
Checks voor uw personeelsplanning
Checks is een flexibel en compleet planningspakket met uitgebreide mogelijkheden om mensen, diensten, taken en werkplekken te verbinden in één overzichtelijk planbord.
U kunt op verschillende manieren uw personeel inplannen, waaronder automatisch roosteren, gebruik maken van vaste roosters of zelfroosteren.
Met Checks is het ook makkelijk om een eerlijke verdeling van uren, diensten en taken te maken. Daarbij houdt u goed in de gaten hoeveel uren er per persoon gewerkt zijn ten opzicht van de contracturen.
Bij het plannen houdt Checks rekening met verschillende randvoorwaarden zoals beschikbaarheid, competenties, contracten, eisen en wensen van de medewerkers, reisafstanden, arbeidstijdenwet en arbeidsvoorwaarden. Het rooster kan via MyChecks en de ChecksApp voor iedereen inzichtelijk worden gemaakt en medewerkers kunnen ook zelf hun beschikbaarheid doorgeven of diensten ruilen. U kunt snel en eenvoudig plannen en onderling communiceren.
Naast de planning vooraf kan Checks ook achteraf de administratie van gewerkte uren bijhouden.
Checks Rekenautomaat
Checks ondersteunt de planner met automatische planningsmogelijkheden via de rekenautomaat. Checks vult elk rooster automatisch. Voor hoofd- en secundaire taken, zoals bevelvoerder en duiker. De rekenautomaat houdt hierbij rekening met eerlijk verdelen: onder de medewerkers worden de verschillende functies evenredig verdeeld. Taken worden natuurlijk alleen toegewezen aan de mensen die geschikt (bevoegd) zijn. De rekenautomaat kan ook rekening houden met andere regels (bijvoorbeeld Arbeidstijdenwet) en richtlijnen (bijvoorbeeld minimaliseren van overwerk).
Jarenlange ervaring met personeelsplanning brandweer
Checks is ontwikkeld door Integral, specialist in planningssoftware. Checks wordt al jaren naar tevredenheid gebruikt door brandweerorganisaties. Hierdoor kunnen we goed inspelen op uw vragen en wensen. Bovendien werken Falck AVD en Integral al jarenlang samen vanwege de integratie van hun producten Safety Portal (brandweer informatie systeem met personeelsadministratie) en Checks (personeelsplanning en urenregistratie).
Download hier onze Productsheet Brandweer
Wat biedt Checks uw organisatie?
- Checks planbord eenvoudig aan te passen aan wensen van de planner
- Flexibel rooster
- Planbord toont overzichtelijk mensen, diensten, taken en/of werkplekken op de flexibele assen
- Checks houdt rekening met uiteenlopende eisen:
- Beschikbaarheid
- Competenties
- Loonkosten en arbeidscontracten
- Eisen en wensen medewerkers
- Reisafstanden
- Arbeidstijdenwet en CAO
- Automatisch plannen, gebruik maken van vaste roosters of zelfroosteren
- Eerlijke verdeling van uren, diensten en taken
- Medewerkers zelf rooster inzien en diensten ruilen via MyChecks en ChecksApp
- Checks TinyTask planbord voor korte taken
- Checks forecast: prognose benodigde bezetting
- Jaarurensystematiek houdt controle op de contracturen
- Urenregistratie
- Koppelingen mogelijk met ERP, personeelsinformatie, salarisadministratie en tijdregistratie
- Managementrapportages