Musea

Personeelsplanning voor musea

Staan de juiste medewerkers en vrijwilligers op het juiste moment klaar om uw bezoekers een leuke, interessante en leerzame ervaring te bieden? Of is het iedere keer weer een hele opgave om de personeelsplanning rond te krijgen voor uw museum? Wilt u slimmer en sneller personeelsroosters maken, zodat u zich geen zorgen meer hoeft te maken om de bezetting en u tijd overhoudt voor andere zaken? Dan kunt u ondersteuning gebruiken van ons softwarepakket. Checks helpt u graag verder met uw personeelsplanning.

Muiderslot – Saskia Wakker, Coördinator secretariaat/kassa, sales en touroperators:

“De actualiteit van het rooster en de snelheid van het communiceren met de medewerkers zijn de primaire voordelen van Checks voor personeelsplanning bij het Muiderslot. Daarnaast worden fouten voorkomen en is het rooster overzichtelijk”.

Voordelen Checks voor personeelsplanning musea

Snel en slim plannen

Heeft u voldoende medewerkers en vrijwilligers voor de diensten bij de kassa, rondleidingen, horeca en beveiliging gepland staan? Met Checks plant u vlot en bespaart u tijd. Ook kan Checks u goed helpen met het slim plannen van de juiste mensen op de juiste diensten. De tool geeft u suggesties wie u het best kunt inplannen op basis van onder andere beschikbaarheid en competenties. Mensen hebben soms meerdere competenties (zoals kassamedewerker en gids) of ook nog een andere baan buiten uw museum. Zaken waar allemaal goed rekening mee moet worden gehouden bij het opstellen van het rooster.

De keuze voor Checks zorgt ervoor dat het rooster altijd actueel en inzichtelijk is voor zowel de planner, manager als de medewerkers.

Inzicht en overzicht

Het planbord van Checks biedt u overzicht en geeft goed inzicht in de beschikbaarheid van uw mensen en de (gewenste) bezetting. U ziet het gelijk als er sprake is van onder- of overbezetting en krijgt suggesties voor de inzet of vervanging van medewerkers. Wel zo makkelijk!

Ook houdt u goed zicht op de gewerkte uren ten opzichte van de contracturen. Overzichten van bijvoorbeeld (verlof)uren, personeelskosten en onregelmatigheidstoeslagen kunt u makkelijk uitdraaien via onze rapportagetool. Dat bespaart u ook veel tijd in handmatig uitzoekwerk.

Rooster eenvoudig communiceren met medewerkers

Had u eerder wel eens meerdere versies van het rooster die in omloop waren? En wat was dan de laatste en actuele versie? Dit kan tot verwarring bij de medewerkers leiden. Via MyChecks en de ChecksApp weet u zeker dat uw mensen altijd online toegang hebben tot het actuele rooster.

Ook roosterwijzigingen communiceert u makkelijk en snel. Zo is iedereen direct op de hoogte van gewijzigde diensten en tijden. Bovendien kunt u opmerkingen of instructies meesturen voor een dienst. Ook handig: u vraagt via de tool wie er nog beschikbaar is voor een openstaande dienst. Uw medewerkers zien dit bericht gelijk op hun smartphones.

personeelsplanning software

Voordelen medewerkers online personeelsrooster

Het personeelsrooster is online beschikbaar voor uw medewerkers en vrijwilligers via hun laptop, tablet of smartphone. Medewerkers waarderen het dat ze hun rooster makkelijk even kunnen bekijken op de ChecksApp. Via MyChecks kunnen zij ook het rooster van de collega’s inzien. Als u dat wilt, kunnen uw medewerkers online hun beschikbaarheid aan u doorgeven, intekenen op openstaande dienstenverlof aanvragen of onderling diensten ruilen.

Ervaren partner in personeelsplanning museum

Checks is ontwikkeld door Integral, specialist in planningssoftware. Meerdere musea hebben gekozen voor Checks voor het vlot en overzichtelijk plannen van hun mensen. We kennen uw branche en weten wat er speelt. Hierdoor kunnen we goed inspelen op uw vragen en wensen.

Musea die met Checks de personeelsplanning opstellen zijn: Rijksmuseum Muiderslot, Frans Hals Museum, Naturalis.

De actualiteit van het rooster en de snelheid van het communiceren met de medewerkers zijn de primaire voordelen van Checks voor personeelsplanning bij het Muiderslot. Daarnaast worden fouten voorkomen en is het rooster overzichtelijk.

Saskia Wakker, Coördinator secretariaat/kassa, sales en touroperators, Muiderslot

Wat biedt Checks uw museum?

  • Flexibel en overzichtelijk planbord voor het maken van de personeelsplanning
  • Vlot plannen bespaart u tijd
  • Scherp in beeld of uw bezetting op orde is
  • Slim plannen: juiste persoon op juiste dienst en locatie
  • Makkelijk mensen inzetten en vervangen met suggesties van Checks
  • Online toegang tot rooster voor medewerkers, ook via App
  • Medewerkers online beschikbaarheid doorgeven, diensten ruilen etc.
  • Zelfroosteren of intekenen op openstaande diensten
  • Urenregistratie
  • Koppelingen met systemen als ERP, personeelsinformatie, salarisadministratie of tijdsregistratie
  • Managementrapportages
  • Met Checks kan er gepland worden op basis van:

Checks is personeelsplanning voor de toekomst

Intelligente software voor personeelsplanning en urenregistratie

Zeer flexibel in te richten planbord

Menu